۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۷۷۷۸۹
حجت الاسلام والمسلمین ‌آشتیانی:

مسؤولان خادم مردم باشند| مسؤولان در اجرای قانون امر به معروف همت لازم را ندارند

عضو جامعه مدرسین گفت: در دوره نهم مجلس تلاش کرد و قانون امر به معروف را به تصویب رساند، البته متأسفانه در اجرا با این قانون درست برخورد نمی شود اما به صورت کلی کار قانونی خوبی صورت گرفته است.
حجت الاسلام ‌آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر احیای امر به معروف گفت: امر به معروف و نهی از منکر فریضه های ترک شده است.

وی افزود: در دوره نهم مجلس کمیسیون های فرهنگی وقضایی چند ماه تلاش کردند و قانون امر به معروف را به تصویب رساندند، البته متأسفانه در اجرا با این قانون درست برخورد نمی شود اما به صورت کلی کار قانونی خوبی صورت گرفته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که هر وزارتخانه ای باید پیوست فرهنگی داشته باشد، اظهار داشت: اگر این پیوست نداشته باشد رنگ و بوی دینی کارها کم می شود و هدف نظام دینی محقق نمی شود، ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید قوی تر باشد.

وی ادامه داد: در تمام ادارات شورای امر به معروف تشکیل شده است و می توانند اثرگذاری لازم را داشته باشند، رهبر انقلاب فرمودند برخورد خوب با مراجعان در ادارات از بالاترین معروف ها است و ناراضی شدن مردم کار را زیر سؤال می برد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که اگر ادارات خوب، پرکار و جوابگو باشند بدنه نظام مستحکم می شود، ابراز داشت: همچنین با کمک ائمه جماعات در مساجد شوراهایی تشکیل شده که بیشتر فراگیر خواهد شد.

وی عنوان کرد: دستور قرآن کریم این است که باید در بین امت کسانی باشند که امر به معروف ونهی از منکر کنند و جلوی فساد را بگیرند، اگر افراد با زبان خوش دیگران را به خوبی ها دعوت کنند و تذکر دهند غالب افراد می پذیرند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: گاهی می بینیم که نیروهای خوب حزب اللهی مکان های گوناگون را ترک می کنند و زمینه برای فعالیت دیگران فراهم می شود، شهر مقدس قم با تقویت امر به معروف باید از آسیب ها مصون بماند، انتظار ما در قم این است که مردم حامی جدی امر به معروف باشند چرا که قم شهر اهل بیت(ع) است.

وی اضافه کرد: گاهی مؤمنان در جهت امر به معروف سهل انگاری می کنند در حالی که حداقل وظیفه دارند مردم را با زبان دعوت به خیر و خوبی کنند، بر اساس روایات فرائض دیگر به وسطه احیای امر به معروف و نهی از منکر زنده خواهند ماند؛ مسائل اسلامی در زندگی مردم باید پررنگ باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که پوششی است که همه در مسیر رضایت الهی و دستورات اسلام حرکت کنیم، گفت: ما وظیفه داریم با امر به معروف جامعه را سالم نگه داریم و نمی توانیم نسبت به این موضوع بی تفاوت باشیم./1323/

ارسال نظرات